تخته سه لا
تخته سه لایی (سه لائی و یا سلایی) که نام دیگر آن تخته چندلایی میباشد، دست آورد صنعتی ای میباشد که از چسباندن لایه های نازک چوب به یکدیگر به شکل ورق درست میشود.کنده های چوب را در کارخانه به صورت لایه های نازک برش داده و سپس با چسب و تحت فشار قرار دادن این لایه ها باعث ایجاد تخته سه لایی میشود. تخته سه لایی ممکن است بیشتر از سه لایه دارا باشد ولی معمولاً عدد این لایه ها را فرد تشکیل میدهند زیرا باعث استحکام بیشتر این تخته ها خواهد شد. تخته سه لایی بیشترین کارایی را در صنعت چوب جهان دارا میباشد.
تخته های سه لایی ارزش بالاترین دارند که از درختانی که چوب محکم تری را دارا هستند، ساخته شده باشد؛ درختانی همانند ماهون، توس، بلوط و … دارای چوب سخت میباشند ولی در عین حال این تخته ها ارزان تر و کم استحکام تر که با چوب های درختان نرم چوبی همانند سرو و کاج ساخته میشوند، وجود دارند.

تخته سه لایی
تخته سه لایی

کاربرد تخته سه لایی در قالب بندی و اجرای سازه های بتنی در زیر تیرهای بتنی ها و دال های بتنی (سقف های بتنی)می باشد.

با توجه به اینکه در مواردی که گفته شد می توان از قالب بتن فلزی نیز استفاده کرد.

ولی استفاده از تخته سه لایی مزایایی نسبت به قالب فلزی دارد.

از جمله مزایایی که می توان به آنها اشاره کرد سرعت در اجرا ،قیمت مناسب ، باز کردن آسان ،وزن سبک تر، جابجایی آسان ،کم خطر بودن موقع باز کردن نسبت به قالب فلزی (البته این قسمت به نحوه اجرای پیمانکار و تجهیزات و امکاناتی که در اختیارش هست دارد).

از آنجایی که هنگام بتن ریزی، تخته سه لایی مستقیم با آب بتن در تماس است و باید وزن بتن را نیز تحمل کند و همچنین میخ های زیادی روی تخته سه لایی کوبیده میشود به همین خاطر باید بهترین و مرغوب ترین جنس برای خرید انتخاب شود.

برای مشاوره و خرید و یا فروش و همچنین اطلاعات بیشتر می توانید با ما تماس بگیرید.

هدف ما راهنمایی و عرضه جنس مرغوب و در نهایت رضایت مشتری می باشد.